معرفی PDA

ٌٌٌٌٌٌWelcome

تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1391
نویسنده : hamidrezakhouri

معرفی PDA

مهمترین هدف استفاده از (PDA (Personal Digital Assistant دراختیار داشتن یک وسیله برای برنامه ریزی های روزانه است بطوریکه از ویژگیهایی مثل قابلیت حمل آسان، استفاده آسان و امکانات لازم برای به اشتراک گذاری اطلاعات با PC برخوردار باشد. PDA بعنوان یک وسیله کمکی و الحاقی به PC درنظر گرفته میشود و نه بعنوان جایگزینی برای آن.

که در اصطلاح  handheld و یا palmtop هم نامیده میشوند، نتیجه یک تکامل چندین ساله است. PDAهای امروزی نه تنها قادر به نگهداری اطلاعات مربوط به تماسها، شماره تلفنها، قرارهای ملاقات و ساختن لیستهایی از آنها هستند، بلکه امکان اتصال به شبکه اینترنت و اجرای برنامه های چندرسانه ای (Multimedia) را هم فراهم میکنند. همچنین میتوانند بعنوان سیستم GPS مورد استفاده قرار گیرند _ که یک سیستم موقعیت یابی جهانی است _. تولیدکنندگان PDA سعی دارند آنها را با تلفنهای سلولی، پخش کننده های Multimedia، و دیگر ابزارهای الکترونیکی ترکیب کنند.

با گسترش قابلیتهای PDA، استاندارد آنها هم تغییر میکند. در این مقاله به خاستگاه PDA، وجوه اشتراک آن با ابزارهای الکترونیکی مشابه و جایگاه کنونی آن میپردازیم. همچنین به طرز کار آنها میپردازیم و نیز به نکاتی اشاره میکنیم که میتواند راهنمای ما برای انتخاب یک PDA مناسب باشد.

انواع PDAها

 

PDAهای قدیمی

 

PDAهای قدیمی امروز، خود از نسل ابزارهایی چون PalmPilotها و Microsoft Handheld PCها هستند. Palm Deviceها (ابزارهای الکترونیکی که اندازه آنها درحد پهنای کف دست است)، سیستم عاملهای منحصربفردی موسوم به Palm OS را که ویژه آنها طراحی میشود اجرا میکنند، در Microsoft Pocket PCها هم  Windows Mobile  اجرا میشود.

 

امروزه تفاوتهای موجود بین این دو نوع سیستم کمتر از گذشته است.

ازجمله امکانات موجود در PDAها با سیستم عامل Palm OS، که باعث شده بعنوان وسایلی با امکان استفاده آسان شناخته شوند، میتوان به این موارد اشاره کرد:
 
·        امکان اضافه کردن مجموعه وسیعی از سایر برنامه های کاربردی به سیستم (بیش از ٢٠٠٠٠ برنامه کاربردی)
(امروزه بیشتر این سیستم ها با امکانات استفاده از E_mail و برنامه های Multimedia عرضه میشوند.)
·        نسخه جدیدی از یک برنامه تشخیص دست خط موسوم به برنامه های Graffiti handwriting_reoegnition
·        امکان برقراری ارتباط با هردو سیستمهای Windows و Macintosh بکمک Palm Desktop
·        صفحه نمایش کوچک تر نسبت به Pocket PCها برای جادادن یک فضای Graffiti ویژه روی PDA. (بعضی از جدیدترین مدلهای PDA صفحه نمایشی دارند که فضای Graffiti بصورت مجازی روی آنها مدلسازی میشود، و بدین ترتیب با فضایی که آزاد میشود امکان تعبیه یک صفحه نمایش بزرگتر روی PDA وجود دارد.)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تلفن همراه

آخرین مطالب

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 349119
بازدید دیروز : 119156
بازدید هفته : 3420119
بازدید ماه : 38353420
بازدید کل : 1578593835
تعداد مطالب : 405
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 349